padoms.lv » Sadzīve » Kā atmest smēķēšanu?

Kā atmest smēķēšanu?



     Nekad nav par vēlu atmest smēķēšanu, pats svarīgākais smēķēšanas atmešanā ir Tava apņemšanās un motivācija. Tā var būt vēlme ietaupīt uz cigarešu paciņu rēķina, savas ģimenes vai veselības dēļ, vai tā var būt vēlme vairāk laiku veltīt darbam vai saviem hobijiem. Aptuveni 70% smēkējošo cilvēku vēlas atmest smēķēšanu. Regulārs smēķētājs gada laikā uz cigarerēm tērē 600-1200 euro.
Lai atmestu smēķēšanu - seko šiem vērtīgajiem padomiem un noderīgajai informācijai:

Atmet savas veselības dēļ. Nepieminot visas slimības - ar kurām var saslimt, cilvēka organisms jau 20 min. pēc smēķēšanas sāk just uzlabojumus. Atmetot smēķēšanu salimosi mazāk, tādējādi nebūs jātērē nauda medikamentiem. Katra izsmēķētā cigarete smazina Tavu dzīvi par 11 minūtēm.

Neesi viens. Ja grasies atmes smēķēšanu pastāsti par to draugiem, kolēģiem, atrodi domubiedru grupas, lai rastu atbalstu un padomus. Palūdz, lai smēķētāji Tavā klātbūtnē nesmēķē.

Neatmet pakāpeniski. Atmest pakēpeniski ir daudz grūtāk, jo pēc katras izsmēķētās cigaretes, kā arī brīvbrīžos sāc domāt, kad varēsi izsmēkēt nākošo cigareti.

Atbrīvojies no visiem smēķēšanas piederumiem. Lai nebūtu nekas, kas atgādina par smēķēšanau, izmet visus ar smēķēšanu saistītos piederumus.

Izvairies no smēķēšanas ierosinātājiem. Ja parasti pēc kafijas uzpīpēji, tad sāc dzert tēju. Ja lietojot alkoholu prasās uzpīpēt, tad pārstāj to lietot. Bet, ja pēc ēšanas uzpīpēji, tad sāc košļāt košļājamo gumiju. Tie var būt arī noteikti cilvēki vai vai konkrētas vietas.

Izvairies no stresa. Iemesls, kādēļ liela daļa cilvēku smēķē, ir stress, tādēļ, lai atslābinātos vai relaksētos, sāc nodarboties ar fiziskajām aktivitātēm. Vēl vari turēt rokās kādu stresa sajūtu mazinošo priekšmetu, turi rokās pildspalvu, košļā košļājamo gumiju.

Vairāk nodarbojies ar fiziskajām aktivitātēm. Fiziskās aktivitātes mazina nikotīna izraisītos simptomus, tādēļ, kad sāk niezēt nagi, labāk dodies svaigā gaisā, vai pavingro, satikšanās ar draugiem, kas nesmēķē. Aizņemtība nomāks domas par cigaretēm.

Nemēģin ieturēt diētu. Jo tas būs par daudz, jo organisms prasīs papildus ēdienu, tajā vietā ēd vairāk veselīgu pārtiku, pārtiku ar zemu tauku saturu, lai nepieņemtos svarā – dārzeņus, augļus.

Ievies kalendāru. Speciālsiti iesaka ieviest kalendāru, kurā atzīmēt katru nesmēķēto dienu.

Konsultējies ar ārstu. Ja nespēj atmest, tad izmēģini medikamentus, jo ir vairāki medikamenti, kas palīdz mazināt stresu, vai tādi, kas izraisa nepatīkamas sajūtas, ja smēķē ciagaretes kopā ar šiem medikamentiem.

Nikotīna aizvietošanas terapija. Plāksteri, košļājamās gumijas un tabletes, kas satur nikotīnu, palīdzēs nomākt sajūtas kā – īgnumu, nogurumu, nomaktību, kas rodas nikotīna trūkuma gadījumā.

Neatsāc, kad vairs nevari. 95% smēķētāju, kas atmet smēķēšanu, atsāk to, nespēdami panest simptomus, ko izraisa spēcīgā organisma atkarība no nikotīna. Pašas grūtākās ir pirmās nedēļas – nepadodies!

Neatmet ar roku. Ne visi smēķētāji atmet smēķēšanu ar pirmo piegājienu. Ja atsāki, padomā, kāds bija pamats un mēģini vēl vienu reizi!

Atceries, ka ''tikai'' viena cigarete var likt atgriezties pie ieraduma, pie veselas paciņas, bet paciņa liks atgriezties pie jauna cikla un atgriezties grūtākajā sākumposmā!



    Iesaki citiem


    Komentāri