padoms.lv » Sadzīve » Kā iedarbināt automašīnu ar vadiem?

Kā iedarbināt automašīnu ar vadiem?



     Nereti gadās situācijas, kad nosēdies akumulators – tas ir izlādējies, jo palikusi kāda gaisma vai radio ieslēgts, kad mašīna nedarbojas, vai arī ziema tam sagātā grūtības, jo ir savu gandrīz nokalpojis. Seko rakstā minētajiem padomiem, lai uzzinātu kā pareizi ''piepīpēt'' automašīnu ar vadiem, lai nenodarītu kaitējumu savai un citai automašīnai.

Nereti gadās situācijas, kad nosēdies akumulators – tas ir izlādējies, jo palikusi kāda gaisma vai radio ieslēgts, kad mašīna nedarbojas, vai arī ziema tam sagātā grūtības, jo ir savu gandrīz nokalpojis. Seko rakstā minētajiem padomiem, lai uzzinātu kā pareizi ''piepīpēt'' automašīnu ar vadiem, lai nenodarītu kaitējumu savai un citai automašīnai.

  • Automašīnai, no kuras tiks ''piepīpēts'', obligāti jābūt izslēgtam dzinējam, lai netiktu bojāts tās ģenerators.

  • Automašīna, kura tiks ''piepīpēta'', mīnusa vada spaili vajag piestiprināt pie virsbūves (piemēram, dzinēja cilindru bloka, amartizatora statnes, bet ne uz vietas, kur ir krāsa), nevis akumulatora, jo, ja rodas dzirkstele, lai nerastos eksplozija, jo akumulatora izlādes laikā izdalās ūdeņradis.

  • Vispirms vadi jāpievieno automašīnai no kuras tiks veikta piedarbināšana. Spailes jāpievieno pa vienai – sākot ar plusu beidzot ar mīnusu. Strāvas padevējam mīnusu un plusu var likt pie akumulatora.

  • Pirms tukšās automašīnas iedarbināšanas – ''piepīpētājs'' var piedarbināt automašīnu uz apmēram piecām minūtēm, lai saņēmēja akumulators uzlādētos.

  • ''Piepīpētajam'' jānoslāpē motors, pirms tiek mēģināts piedarbināt automašīnu, kurai akumulators ir izlādējies, lai nerastos bojājumi.*

  • Pēc veiksmīgas automašīnas piedarbināšanas – pirmo ņemam nost mīnusa vada spaili no tikko piedarbinātās automašīnas virsbūves, tad uzmanīgi atvienojam plusu (ņemt nost uzmanīgi, lai abi vadi nesaskartos).

  • Pēc tam atvienojam donora plusa, tad mīnusa vada spaili.

*Ja netiek noslāpēts ''piepīpētāja'' motors, ir ļoti liela slodze uz ģeneratoru, jo tam nākas barot divus akumulatorus, un tieši startēšanas mirklī ir liels sprieguma kritums. Automašīnas ģenerators nav būvēts tā, lai darbotos uz pilnu slodzi startēšanās laikā. Pretējā gadījumā, tas var tikt bojāts.

Lai automašīnas akumulators Tevi nepārsteigtu, iegādājies vadus, lai tie vienmēr ir Tavas automašīnas bagāžnieka nodalījuma!



Iesaki citiem


Komentāri