padoms.lv » Sadzīve » Kā uzlabot atmiņu?

Kā uzlabot atmiņu?



     Tāpat kā rūpējaties par savu ķermeni, tāpat ir jārūpējās arī par savām smadzenēm. Lai prāts būtu ass , atmiņa gaiša – tā ir regulāri jāvingrina. Lasot būsi pārsteigts, kas ietekmē atmiņu.

Lai uzlabotu atmiņu:

  • Izgulies pietiekami, jo miegs ir pats svarīgākais process cilvēka pastāvēšanai. Ja neizgulēsies, jutīsies noguris, zudīs koncentrēšanās spējas un loģiskā domāšana.
  • Fiziskās aktivitātes palīdz apgādāt smadzenes ar skābekli un barības vielām pastiprināti, tādējādi samazinot dažādu atmiņas zaudējumu risku.
  • Ēd veselīgus pārtiku, jo pārtiku, kuru lietojam ikdienā tiešā veidā ietekmē atmiņas procesus, ir ļoti daudzi produkti, kas satur nepieciešamos vitamīnus, kas uzlabos Tavas prāta spējas un uzlabos atmiņu, tās ir nepiesātinātās taukskābes, kas atrodamas lasī, siļķē, grieķu riekstos, linsēklu eļļā, arī augļi, dārzeņi un graudaugi, produkti, kas satur antioksidantus. Arī vitamīni B6, B12, D attīsta atmiņas struktūras.
  • Apgūsti ko jaunu, jo iemācoties ko jaunu, Tu veicini smadzeņu darbību.
  • Vingrini savu prātu ar dažādām prāta spēlēm, testiem, krustvārdu mīklām, atmiņas spēlēm, vai citām spēlēm, tās palīdzēs smadzenēm attīstīties.
  • Iesaisti arī citas maņas, lai atcerētos lietas, piemēram, to smaržu, asociācijas.
  • Pārvērt informāciju attēlā, jo tad to būs uztvert vieglāk, piemēram skaitļus.
  • Smejies vairāk, jo smiekli dziedē un uzlabo veselību.
  • Pievērs uzmanību zālēm un uztura bagātinātājiem, ko lieto ikdienā, pirms katra medikamenta vai uztura bagātinātāja lietošanas, ieteicams konsultēties ar ārstu, jo tie var saturēt vielas, kas var negatīvi atsaukties uz prāta un koncentrēšanās spējām.
  • Neslinkojiet, jo slinkiem cilvēkiem savās darbībās un domās, reti, kad ir laba atmiņa.
  • Meklējiet jaunu informāciju, jo aktīvi meklējot sev interesējošo informāciju, tiek stimulētas pieres daivas daļas, kas regulē īstermiņa atmiņu.

Atmiņu pasliktina:

  • Ja ir ļoti zems cukura līmenis asinīs.
  • Liels stresa līmenis ikdienā, depresija, slikts garastāvoklis, jo sašaurinās cilvēka uztveres loks.
  • Miega trūkums.
  • Nepietiekami sabalansēts un neveselīgs uzturs.
  • Pārēšanās.
  • Dažādu medikamentu lietošana kā – antidepresanti, zāles pret miegu, dažādi spēcīgi medikamenti, kas tiek lietoti ilgstoši.
  • Dažādas ielaistas slimības un kaites.
  • Organisma novecošanās.


Interesanti un noderīgi:

Ir pierādīts, ka lasot skaļi – uzlabojās iegaumēšana.
Visslabāk informāciju apgūt ir vakarā.
Neveic ikdienā vairākus uzdevumus vienlaicīgi, fokusējies uz vienu no tiem.
Nepārslogojiet atmiņu, izmantojiet plānotājus, lietas lieciet vienā un tajā pašā vietā.
Jaunu informāciju uzņemiet nelielām devām, nevis kvantumiem.
Atkārtojiet informāciju pāris reizes dienā, kaut mēnešiem no vietas, ja nespējiet atcerēties.



Iesaki citiem


Komentāri


Indra pirms 7 mēnešiem

interesanti